Q-Park opent parking onder het Koningin Astridplein in Antwerpen
donderdag, 14 december 2006

Derde Belgische parkeergarage van Q-Park nabij belangrijk treinstation

Antwerpen, - Q-Park, de tweede grootste private parkeeronderneming in Europa, opent op zaterdag 16 december haar nieuwe parking onder het Koningin Astridplein in Antwerpen. De opening kadert in de feestelijkheden rond de heraanleg van het stationsplein, dat na ruim zes jaar van grondige werken opnieuw haar centrale plaats in de stad inneemt. De nieuwe Q-Park-parking bevindt zich op niveau -2 en -3 en ligt vlak naast het Centraal Station. De parking zal 7 dagen op 7, de klok rond open zijn en biedt plaats aan 400 auto's. Parkeren in de nieuwe garage kost 2 euro per uur of 16 euro voor een dag.

De ingang voor auto's bevindt zich op het Koningin Astridplein, de uitgang op de Keyserlei. Er zijn verschillende traphallen en liften voorzien die een vlotte toegang garanderen tot het Astridplein en het station.

De 13de parkeergarage in België van Q-Park ligt op een echte toplocatie met in de onmiddellijke omgeving onder meer de Antwerpse Zoo (1 miljoen bezoekers in 2005), de Koningin Elisabethzaal, Aquatopia, de uitgangsbuurt rond het Centraal Station, en de winkels van de Keyserlei. Het centrum van Antwerpen bevindt zich op wandelafstand. Q-Park verwacht dan ook een mengeling van bedrijfs- en private klanten.

Q-Park verstevigt hierdoor verder zijn positie in en rond Antwerpen. Na de reeds bestaande parkings in Berchem werd in de zomer van dit jaar in de Korte Klarenstraat Parking Shopping Meir geopend met 140 plaatsen en nu dus Parking Astridplein.

Prima samenwerking tussen Q-Park en de NMBS

Deze derde parking van Q-Park nabij een belangrijk treinstation, illustreert de goede relatie tussen de parkeeronderneming en de NMBS. In 2000 reeds opende Q-Park de parkeergarage van het station Brussel-Zuid, aangesloten op het internationale netwerk van hogesnelheidstreinen, met name Thalys en Eurostar. In 2002 werd vervolgens de Q-Park-parkeergarage naast het treinstation Antwerpen-Berchem in gebruik genomen, eveneens een belangrijke halte op het Thalys-traject. En zaterdag opent Q Park dus de ondergrondse parking naast het Centraal Station.

De NMBS, eigenaar van de infrastructuur, tekende een concessieovereenkomst met Q-Park voor 15 jaar. Q-Park zal de parking uitbaten en investeert meer dan 500.000 euro in de afwerking waaronder een hoogwaardige coating op de vloeren, bewakingscamera's, slagbomen en betaalautomaten, ticketlezers aan alle voetgangersingangen, speedgates waardoor de parking hermetisch kan worden afgesloten, de inrichting van een loge voor de parkeerwachter, en tot slot enkele algemene aanpassingen eigen aan de Q-Park-huisstijl. De Q in Q-Park staat immers voor "Quality", wat ook in de aankleding van de parking naar voren moet komen. De werken werden in een recordtempo uitgevoerd waardoor de parking zaterdag reeds open kan. De komende weken volgt de afwerking.

Altijd open & aandacht voor veiligheid

Q-Park heeft, zoals bij al haar parkeergarages, veel aandacht besteed aan de veiligheid. De verlichting is optimaal, muziek zorgt voor een aangename en rustgevende sfeer, camera's houden de parking continu in het oog en een parkeerwachter biedt assistentie waar nodig. Ook zullen de deuren van de ondergrondse parkeergarage alleen openen voor wie een parkeerticket heeft. Op momenten dat de parking onbemand is kan via de Q-Park-meldkamer vanop afstand hulp worden geboden waardoor een optimale service gegarandeerd blijft.

Wenst u meer informatie, een interview met Kristof Voeten, algemeen directeur van Q-Park Belgium Holding NV of een foto in hoge resolutie, neem dan contact op met Nadine Lahaye bij Luna (nadine@luna.be , 02 658 02 92 of 0478 78 16 11)

Q-Park staat voor een kwaliteitsvolle afwerking van de parking

Over Q-Park

Q-Park is een innovatieve parkeerorganisatie die staat voor kwaliteit. De parkeeronderneming richt zich op langetermijnposities in grote Europese steden, bij vliegvelden, treinstations en ziekenhuizen. Met parkeergarages in eigendom, beheer, exploitatie of een mix daarvan is Q-Park een top-2-speler binnen de Europese parkeerbranche. De laatste jaren zijn de belangen in Europa snel uitgebreid met sterke marktposities in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Scandinavië. Het bedrijf telt 2.320 medewerkers en 525.000 parkeerplaatsen en is in 10 landen van Europa actief.

In België is Q-Park gevestigd sinds het jaar 2000. Op dit moment zijn er een vijftigtal medewerkers werkzaam voor een omzet van meer dan 11 miljoen euro. Q-Park-parkings vindt men in Brussel, Zaventem, Antwerpen, Berchem, Mechelen, Genk, Oostende en Charleroi.

Meer info op: www.q-park.be

Ik wil parkeren